Czy spirytus do dezynfekcji rąk w biurze może być kosztem?

W dobie rozprzestrzeniania się wirusa COVID – 19 (KORONAWIRUSA) pracodawcy zakupują oprócz mydła do mycia rąk i ręczników papierowych, spirytus do dezynfekcji. Księgowi natomiast zastanawiają się, czy zakup spirytusu w tej wyjątkowej sytuacji może być rozliczony jako koszt uzyskania przychodu?

Zgodnie z zasadami BHP, o których mowa w kodeksie pracy na pracodawcy ciąży m.in. obowiązek ochrony życia i zdrowia pracowników, a także podejmowania w tym celu działań profilaktycznych. Tym samym, jeżeli spirytus zakupiony był w celu przygotowania roztworu do odkażania biura i rąk, a nie w celach reprezentacyjnych, wówczas może być on kosztem uzyskania przychodu, a od jego zakupu będzie można odliczyć również VAT.

UWAGA: Kosztów dezynfekcji nie będzie jednak mógł rozliczyć jednoosobowy przedsiębiorca!!!

W celu uzyskania porad podatkowych i prawnych związanych z prowadzonymi przez Rząd działaniami ukierunkowanymi za zapobieganie koronawirusowi zapraszamy do kontaktu z Kancelarią,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *